Časté otázky při rozhodování, zda začít využívat službu G Suite

Již jste zákazníkem služby G Suite? Přejděte na naši stránku podpory.

Filtrovat podle kategorie
    • Zobrazit více
    • Zobrazit méně

Přehled

  • Jaký je rozdíl mezi službou G Suite a bezplatnými aplikacemi společnosti Google?

    Se službou G Suite obdržíte celou řadu dalších služeb pro firmy, které nejsou součástí bezplatných aplikací společnosti Google. Mezi tyto služby patří: vlastní firemní e-mail @vašefirma, dvojnásobné úložiště v rámci GmailuDisku, nepřetržitá telefonická a e-mailová podpora, záruka 99,9% dostupnosti firemního e-mailu, kompatibilita se službou Microsoft Outlook, vylepšené možnosti zabezpečení jako dvoufázové ověření a jednotný přístup (SSO) a administrativní ovládací prvky pro uživatelské účty.

  • Mohu si zakoupit jednotlivé aplikace služby G Suite?

    Ne. Při registraci služby G Suite získáte přístup k sadě integrovaných aplikací, které hladce spolupracují. Pokud například od Gmailu dostanete novou zprávu, můžete ji okamžitě převést na událost v Kalendáři. Když v Dokumentech, Tabulkách nebo Prezentacích vložíte komentář, vašim spolupracovníkům o tom přijde e-mailové oznámení. Jediným kliknutím můžete prostřednictvím videohovoru ve službě Hangouts uspořádat schůzku, a to přímo ze své e-mailové schránky nebo kalendáře. Budete-li tyto nástroje používat společně, zvýšíte produktivitu své firmy a využijete jejich potenciál na maximum. Samozřejmě si však můžete pořídit celou sadu a používat pouze ty služby, které chcete.

  • Mohu službou G Suite nahradit svůj aktuální software?

    Zjistili jsme, že mnoho našich zákazníků se může zcela obejít bez dosud používaných sad kancelářských aplikací a při vytváření nejrůznějších druhů souborů, včetně textových dokumentů, tabulek a prezentací, se spolehnout výhradně na službu G Suite. Na souborech můžete pracovat s dalšími lidmi, a to dokonce v reálném čase, a ukládat je v cloudu pomocí Disku Google. Aplikace služby G Suite fungují ve všech zařízeních. Na rozdíl od tradičních aplikací určených pro počítače nemusíte instalovat žádný software. A co víc, služba G Suite je kompatibilní s jinými programy, jako je například Microsoft Office.

Služby

Gmail

  • Jak se Gmail ve službě G Suite liší od bezplatného Gmailu?

    S Gmailem ve službě G Suite získáte například následující výhody: vlastní firemní e-mailovou adresu (@vašespolečnost.cz), neomezené skupinové e-mailové adresy, záruku 99,9% dostupnosti, dvojnásobný úložný prostor oproti bezplatnému Gmailu, žádné reklamy, nepřetržitou telefonickou a e-mailovou podporu nebo nástroj G Suite Sync for Microsoft Outlook.

  • Může mít jeden uživatel více e-mailových adres?

    Ano. Jeden uživatel může vytvořením e-mailových aliasů, jako například podpora@vašespolečnost, získat více e-mailových adres. U každého uživatele můžete přidat až 30 e-mailových aliasů.

  • Mohu do služby G Suite migrovat svou stávající poštu?

    Ano. K dispozici jsou vám nástroje služby G Suite pro migraci starých e-mailů z dříve používaných prostředí jako Microsoft®, IBM® Notes® a dalších e-mailových systémů. Další informace o dostupných nástrojích pro migraci dat do služby G Suite najdete v článku o migraci dat organizace do služby G Suite.

Kalendář

  • Mohu vytvořit skupinový kalendář?

    Ano. Můžete vytvořit kalendář, který bude k dispozici všem členům vaší organizace (nebo pouze skupině uživatelů). Skupinový kalendář by se vám mohl hodit pro takové události, jako jsou dovolené jednotlivých členů týmu nebo pravidelné schůzky.

  • Mohu migrovat a synchronizovat všechny své kalendáře?

    Ano. Migrovat můžete různé typy kalendářů, například kalendáře z prostředí Microsoft® a IBM®. Další informace o dostupných nástrojích pro migraci dat do služby G Suite najdete v článku o migraci dat organizace do služby G Suite. Informace o tom, jak umožnit spolupráci služeb Microsoft Exchange a Kalendář Google, najdete v článku o nástroji Synchronizace kalendáře. Více informací o synchronizaci Kalendáře Google a služby IBM Notes nabízí článek o možnostech při migraci ze služby IBM Notes.

  • Umí Kalendář připomenout událost?

    Ano. Ve výchozím nastavení zobrazí Kalendář vyskakovací připomenutí 10 minut před začátkem události. Časy připomenutí událostí můžete měnit v nastavení Kalendáře.

Hangouts Meet

  • Mohou se k hovoru připojit externí účastníci?

    Samozřejmě. Stejný odkaz můžete sdílet se všemi účastníky schůzky, takže se snadno spojíte se všemi, s nimiž potřebujete.

  • Je obsah schůzky v bezpečí?

    Ano. Všechny přenosy zvuku i obrazu ve službě Meet jsou šifrované. Uživatelé se mohou bezpečně připojit, i když jsou mimo pracoviště.

  • Je pro telefonický přístup nutná služba třetí strany?

    Ne. G Suite ve verzi Enterprise umožňuje přidat ke každé schůzce telefonní číslo a PIN, aniž byste museli konfigurovat cokoli dalšího. Další podrobnosti naleznete v článku o připojení po telefonu.

Disk

  • Jaké typy souborů mohu nahrávat na Disk?

    Na Disk můžete nahrávat jakékoli typy souborů. Určité typy souborů pak můžete převádět na formát webových dokumentů Google: Dokumenty, Tabulky nebo Prezentace.

  • Kolik místa budu mít na Disku k dispozici?

    Každý uživatel získá 30 GB úložného prostoru pro Disk a Gmail dohromady. Za příplatek můžete upgradovat na neomezené úložiště (u účtů s méně než 5 uživateli se jedná o 1 TB pro každého z nich). Další informace najdete v podrobnostech o cenách služby G Suite.

  • Jak se Disk ve službě G Suite liší od bezplatné verze?

    Na Disku ve službě G Suite máte k dispozici dvojnásobně větší úložiště, nepřetržitou telefonickou a e-mailovou podporu, možnosti nastavení sdílení a pokročilé nástroje pro přehledy. Za příplatek můžete upgradovat na neomezené úložiště (u účtů s méně než 5 uživateli se jedná o 1 TB pro každého z nich). Další informace najdete v podrobnostech o cenách služby G Suite.

Dokumenty

  • Fungují Dokumenty i offline?

    Ano. Tato funkce je dostupná v prohlížeči Chrome. Pokud Chrome ještě nepoužíváte, určitě jej vyzkoušejte. Je zdarma a instalace je velmi snadná.

  • Mohu sdílet soubory Dokumentů externě?

    Ano. U každého dokumentu můžete komukoli nastavit práva pro úpravy, zobrazení nebo vkládání komentářů.

  • Mohu své stávající dokumenty převést na Dokumenty Google?

    Ano. Do formátu Dokumentů Google můžete převést mnoho různých typů souborů. Původní soubor zůstane nedotčený.

Currents

  • Mohu nastavit, jestli se mají mé veřejné příspěvky ve službě Currents zobrazovat na mé profilové stránce?

    Ano. V nastavení služby Currents můžete určit, jestli se na vašem profilu mají zobrazovat vaše příspěvky ve službě Currents.

  • Jak je zajištěno soukromí jednotlivých uživatelských profilů?

    Administrátoři mohou v rámci výchozího nastavení stanovit, že se uživatelské profily nebudou zobrazovat ve veřejných výsledcích vyhledávání na webu. Uživatelé navíc sami mohou využít četné možnosti nastavení a omezit viditelnost většiny svých profilových informací.

  • Mohou být konverzace týmu v sociální síti ryze soukromé?

    Ano. Soukromé komunity nabízejí vrstvu zabezpečení navíc, takže do nich mohou vstoupit pouze uživatelé z vaší organizace. Ať už jde o návrhy beta verze vašeho produktu nebo poznámky týmu mimo pracoviště, přístup k vašim příspěvkům budou mít pouze lidé z vaší organizace.

Hangouts Chat

  • Mám nápad na robota. Jak začít?

    Na stránce pro vývojáře pro vás máme k dispozici potřebné zdroje.

  • Jak bude služba interagovat se starší verzí Hangouts, kterou mám v Gmailu?

    Aby se vám Chat používal co nejsnadněji, klasická verze Hangouts bude stále k dispozici a s Hangouts Chatem je kompatibilní.

  • Jak Chat začít používat?

    Pokud aktuálně jste zákazníkem G Suite, Chat je pro vás zdarma. Klikněte sem a začněte ho hned používat.

Tabulky

  • Jaké vzorce Tabulky podporují?

    Tabulky podporují v buňkách vzorce, které se používají ve všech typických aplikacích pro úpravu tabulek na počítači. Z těchto vzorců se dají vytvořit funkce, které zpracovávají data a provádí výpočty s řetězci a čísly.

  • Mohu v Tabulkách používat klávesové zkratky?

    Ano. V Tabulkách je k dispozici celá řada klávesových zkratek, které jsou vždy zapnuté. Většinou jsou podobné zkratkám, které jste už někdy používali.

  • Mohu do Tabulek Google převést tabulky z jiné aplikace?

    Ano. Do formátu Tabulek Google můžete převést mnoho různých typů souborů. Původní soubor zůstane nedotčený.

Formuláře

  • Potřebují mít lidé účet G Suite, aby mohli vyplňovat formuláře?

    Ne, formuláře může vyplňovat kdokoli.

  • Může být formulář dostupný pouze v rámci naší společnosti?

    Ano. S nastavením sdílení pro Formuláře snadno určíte, kdo může vaše formuláře zobrazit a upravit.

  • Dokáží Formuláře zpracovat velké množství odpovědí?

    Ano. Formuláře zvládnou zpracovat stejné množství dat jako Tabulky. A Tabulky v současné době dokáží zpracovat 2 miliony řádků. To už je velká spousta dat.

Prezentace

  • Jaké funkce Prezentace nabízejí?

    Můžete například sestavovat grafy a diagramy, vkládat objekty a tvary, formátovat text a obrázky nebo zapnout animace. Ale to zdaleka není vše.

  • Mohu do Prezentací Google převést prezentace z jiných aplikací?

    Ano. Do formátu Prezentací můžete převést mnoho různých typů souborů. Původní soubor zůstane nedotčený.

  • Jak funguje spolupráce na úpravách?

    Spolupráce na úpravách znamená, že na jedné prezentaci může pracovat několik lidí najednou. Nastavené sdílení vám umožní určit, kdo může prezentaci zobrazit a kdo upravovat, a prostřednictvím historie verzí se můžete vrátit k některé z předchozích verzí.

Weby

  • Mohou se na web společnosti dostat i externí návštěvníci?

    Ano. Na váš web se dostanou i lidé mimo vaši společnost a nepotřebují k tomu účet G Suite. Přístup na stránky samozřejmě můžete prostřednictvím nastavení sdílení omezit, budete-li chtít.

  • Mohu i nadále používat předchozí verzi Webů?

    Pokud vaše společnost používá jakoukoli předchozí verzi Webů, nemusíte se obávat přerušení provozu. Své weby budete moci upravovat a sdílet jako doposud.

  • Mohu přes Google koupit doménu?

    Google vám může pomoci doménu získat prostřednictvím partnerů poskytujících hosting domén. Při registraci zaškrtněte možnost „Koupit novou doménu“. My vás pak celým procesem provedeme a pomůžeme vám nastavit G Suite pro vaši novou doménu.

App Maker

  • Jak můžu službu App Maker začít používat?

    Podívejte se na naši dokumentaci pro vývojáře a výukový program o tom, jak začít.

  • Můžu službu App Maker používat, když jsem zákazník verze pro vzdělávání?

    Samozřejmě, že můžete. Váš administrátor ji může uživatelům zapnout v administrátorské konzoli.

  • Jaký typ podpory můžu u služby App Maker očekávat?

    App Maker nabízí non-stop technickou podporu a závazky ohledně úrovně služeb. Další informace najdete zde.

Konzole administrátora

  • Jak se přihlásím do administrátorské konzole?

    Do administrátorské konzole se přistupuje na stránce admin.google.com. Přihlaste se pomocí své e-mailové adresy a hesla. Po přihlášení se vám zobrazí administrátorská konzole.

  • Co jsou uživatelské účty?

    Jedná se o účty, které mají přiřazené jméno a heslo, pomocí kterých se uživatelé mohou přihlásit do služby G Suite. Každý uživatelský účet má také vlastní e-mailovou adresu. Také můžete například vytvářet účty pro e-mailové konference nebo uživatelům přidělovat alternativní e-mailové adresy.

  • Mohu měnit datové oblasti pro jednotlivé organizační jednotky?

    Ano. Umístění vašich chráněných dat se pro jednotlivé organizační jednotky může lišit. Počet různých umístění ani požadavků na přesun dat není omezen. Další informace

Sejf

  • Co je eDiscovery?

    Elektronické zjišťování, tzv. eDiscovery, je proces vyhledávání a získávání informací v elektronickém formátu. Je užitečné při různých právních záležitostech a pomáhá předcházet ztrátám a rizikům souvisejícím s odchodem zaměstnanců.

  • Co se stane s daty z odstraněných účtů?

    Pokud uživatele odeberete, všechna data spojená s daným uživatelským účtem budou v Googlu odstraněna. Doporučujeme vám tedy uživatelské účty nemazat, ale raději zablokovat.

  • Jak si mohu koupit službu G Suite se Sejfem?

    Sejf je součástí verzí G Suite Business a Enterprise. Jakmile začnete používat bezplatnou zkušební verzi G Suite, budete si moci jednu z těchto verzí vybrat v administrátorské konzoli. Případně můžete kontaktovat prodejní tým a službu Sejf získat jeho prostřednictvím.

Mobilní přístup

  • Platí se za správu mobilních zařízení zvlášť?

    Ne. Správa mobilních zařízení je součástí služby G Suite, protože zabezpečení je důležité a my vám chceme poskytnout potřebnou ochranu.

  • Dá se správa mobilních zařízení používat na zařízeních Android a iOS?

    Ano, na obou. Administrátoři mohou vynutit zásady na zařízeních se systémem Android i iOS. Je tedy jen na vašich zaměstnancích, se kterým typem zařízení se jim bude pracovat lépe.

  • Jak začít správu mobilních zařízení používat?

    Zaregistrujte si bezplatnou zkušební verzi G Suite. Pokud už službu G Suite používáte, podívejte se, jak v administrátorské konzoli zapnout správu mobilních zařízení.

Ceník

  • Jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými verzemi G Suite?

    Služba G Suite má tři verze: Basic, Business a Enterprise. G Suite Basic zahrnuje 30 GB úložného prostoru na uživatele, G Suite Business má úložiště neomezené a G Suite Enterprise navíc obsahuje pokročilé ovládací prvky a možnosti přizpůsobení. Další informace najdete ve srovnání verzí G Suite.

  • Má služba G Suite bezplatnou zkušební verzi?

    Ano, novým zákazníkům nabízíme 14 dní služby G Suite. Registrace bezplatné zkušební verze zabere pár minut a pak už můžete vytvořit účty až pro 10 členů vašeho týmu. K nastavení účtu budeme potřebovat vaše fakturační údaje, ale poplatek vám bude účtován až po skončení bezplatné zkušební verze. Předplatné můžete kdykoli zrušit. Abyste zkušební období využili opravdu na maximum, doporučujeme vybrat minimálně tři důležité funkce, které budete chtít důkladně vyzkoušet. Může to být například spolupráce v Dokumentech, uspořádání schůzky prostřednictvím videohovorů ve službě Hangouts nebo procházení pošty v Gmailu na mobilním zařízení.

  • Jak si mohu službu G Suite koupit?

    Službu G Suite si můžete zaregistrovat online nebo kontaktovat náš prodejní tým, který vám pomůže začít. Pokud si službu zaregistrujete online, automaticky se zahájí 14denní bezplatné zkušební období. K nastavení účtu budeme potřebovat vaše fakturační údaje, ale poplatek vám bude účtován až po skončení bezplatné zkušební verze. Předplatné můžete kdykoli zrušit. Zkušební verze je omezena na 10 uživatelů. Pokud ve zkušebním období přidáte více než 10 uživatelů, zkušební verze bude ukončena a zahájí se placené období.

  • Jak svou zkušební verzi mohu zrušit, pokud se rozhodnu službu G Suite nekupovat?

    V hlavním panelu administrátorské konzole v sekci Fakturace můžete své předplatné kdykoli zrušit. Pokud ho zrušíte během 14denního zkušebního období, nebude vám účtován žádný poplatek. Další informace najdete v tomto článku centra nápovědy.

  • Kolik stojí nastavení a migrace do služby G Suite?

    Podle našeho průvodce nastavením můžete nastavit G Suite a migrovat svá data bez jakýchkoli dalších poplatků. Náš tým podpory je vám k dispozici. Pokud si přejete, aby nastavení a migraci pro vaši společnost provedl někdo jiný, kontaktujte certifikovaného partnera společnosti Google. Další informace o této službě a poplatcích, které s ní souvisejí, se dozvíte od něj.

  • Jaké způsoby platby Google přijímá?

    Předplatné G Suite můžete platit mezinárodní platební kartou. Google přijímá platby kartami Visa, Mastercard a American Express. V určitých zemích můžete platit rovněž stržením z bankovního účtu (takzvaným inkasem).

  • Mohu za službu G Suite zaplatit předem za celý rok?

    Roční tarify jsou k dispozici pouze v některých zemích. Seznam těchto zemí naleznete na naší stránce s cenami.

  • Jak je v rámci ceníku definován uživatel?

    Za uživatele se považuje každá jednotlivá personalizovaná e-mailová adresa (jméno@vašespolečnost). Vytvářením e-mailových aliasů může uživatel získat více e-mailových adres. Skupinové e-mailové aliasy (například prodej@vašespolečnost) se do počtu uživatelů nezapočítávají. U každého uživatele můžete přidat až 30 e-mailových aliasů.

  • Pokud chci vytvořit e-mailové aliasy pro skupiny, budou se započítávat do počtu placených uživatelů? Kolik aliasů může každý uživatel spravovat?

    Ne. Jeden uživatel může vytvořením e-mailových aliasů získat více e-mailových adres. Každému uživateli můžete přidat až 30 e-mailových aliasů.

  • Je součástí služby G Suite také doména?

    Ne, doména v ceně G Suite započítána není. Při registraci zadáte doménu, kterou chcete používat pro svůj firemní e-mail. Pokud tuto doménu zatím nevlastníte, můžete si ji od společnosti Google koupit.

  • Přijímá Google platbu v různých měnách?

    Ano. Při prvním nastavení fakturace si zvolíte zemi, ve které podnikáte, a měnu, ve které chcete platit. Výběr země určuje platební metody, které můžete použít. Zemi a měnu zvolte uvážlivě, protože je později nebudete moci změnit.

Zabezpečení

  • Jak společnost Google zabezpečuje mé údaje a zabraňuje neoprávněnému přístupu k mým datům?

    Služba G Suite byla od počátku stavěna tak, aby dokázala zmírnit hrozby, které s cloudovým systémem souvisejí. Standardy výkonu a spolehlivosti společnosti Google se vztahují na firmy, školy a vládní instituce po celém světě.
    Z technologie, rozsahu a svižnosti naší infrastruktury plynou pro naše zákazníky jedinečné výhody. Naše rozsáhlá síť datových center spoléhá na servery, které byly navrženy přímo pro nás a které zajišťují bezpečnost a výkon našeho operačního systému. Společnost Google ovládá veškerý hardware, který tato síť používá, a díky tomu je schopná na hrozby, které mohou nastat, okamžitě reagovat.
    Google na ochranu vašich dat zaměstnává specializované odborníky na zabezpečení včetně některých předních světových expertů na zabezpečení počítačů. Tento tým, stejně jako všechny ostatní týmy v Googlu, neustále přichází s novými vylepšeními a stará se o bezpečnější budoucnost nejen pro miliardy uživatelů Googlu, ale i pro obchodní společnosti.
    Společnost Google má v oblasti ochrany uživatelských dat vynikající pověst. Data chráníme jak před vniknutími zvnějšku, tak před ohrožením zevnitř. Navíc také důkladně monitorujeme a omezujeme jakýkoli interní přístup k uživatelským datům. Těch několik málo zaměstnanců, kteří mají oprávnění k přístupu, podléhá přísným opatřením ohledně ověřování, detailní evidence činností a sledování aktivit. Pomocí analýzy protokolů pak lze zjistit případný nepovolený přístup.
    Za zabezpečením vašich dat u společnosti Google stojí právě tato kombinace expertů, technologií a flexibility. Další informace naleznete v podrobné zprávě o zabezpečení služby G Suite.

  • Splňují služby G Suite zákonné požadavky týkající se mého oboru či regionu?

    Služba G Suite byla od základu navržena se zaměřením na vysoké zabezpečení a ochranu soukromí v souladu s nejvyššími standardy tohoto oboru. Díky tomu mohou naše služby splňovat zákonné požadavky našich zákazníků. Google nabízí pevné smluvní závazky týkající se vlastnictví a využití dat, bezpečnosti, transparentnosti a odpovědnosti.
    Společnost Google podstupuje pravidelně několik auditů od nezávislých třetích stran. Nezávislí auditoři zkoumají kontrolní mechanismy v našich datových centrech, infrastruktuře a provozních centrech. Mezi audity a standardy, jejichž požadavky splňujeme, patří například:
    SOC1™, (SSAE-16/ISAE-3402), SOC2™, SOC3™, ISO 27001, ISO 27018:2014 a FedRAMP.
    Další informace o našich certifikacích naleznete na stránce Zabezpečení a důvěryhodnost.
    Mnoho služeb G Suite vyhovuje také americkému zákonu HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act).
    Služba G Suite pro vzdělávání vyhovuje zákonům a nařízením týkajícím se škol.

  • Vyhovuje služba G Suite zákonu HIPAA?

    G Suite podporuje dodržování amerického zákona HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act), který se týká ochrany, používání a zveřejňování chráněných informací o zdravotním stavu. Zákazníci, na které se zákon HIPAA vztahuje a kteří chtějí G Suite využívat ke zpracování nebo ukládání chráněných informací o zdravotním stavu, mohou podepsat dodatek o obchodním partnerství se společností Google. Přečtěte si další podrobnosti o dodržování zákona HIPAA ze strany služby G Suite.

  • Jak společnost Google reaguje na žádosti státní správy o data?

    Pro náš přístup k předkládání dat na základě právních žádostí je rozhodující snaha o ochranu vašeho soukromí a zabezpečení dat, která máte u Googlu uložena. Když nějakou žádost státní správy obdržíme, náš tým ji přezkoumá, abychom se ujistili, zda splňuje zákonné podmínky a zásady společnosti Google. Obecně platí, že žádost musí mít písemnou podobu, být opatřena podpisem oprávněné úřední osoby zastupující žádající orgán a vystavena podle příslušného zákona. Pokud se nám nějaká žádost zdá příliš obecná, požadujeme její bližší vymezení. Další informace naleznete na stránkách služby Transparency Report společnosti Google.

  • Jsou moje data Googlem zašifrována?

    Hlavní zákaznická data, která jsou nahrána nebo vytvořena ve službách G Suite, jsou zašifrována v době, kdy jsou uchovávána (viz tento článek centra nápovědy).
    Toto zašifrování probíhá při zápisu na disk, aniž by zákazník musel provádět jakoukoli zvláštní akci. Google data šifruje pomocí odlišných šifrovacích klíčů, dokonce i v případě, že tato data patří stejnému zákazníkovi. Data jsou šifrována pomocí 128bitového nebo vyššího standardu AES (Advanced Encryption Standard).
    Data v základních službách G Suite jsou šifrována i při přenosu, ať už je to přenos po internetu mezi zákazníkem a společností Google, nebo přenos v rámci Googlu mezi jednotlivými datovými centry. Tato data mezi Googlem a našimi zákazníky šifrujeme pomocí protokolu HTTPS metodou forward secrecy.

  • Musím k zabezpečení svých dat u Googlu používat nástroje třetích stran?

    Bezpečnostní funkce, které vyžaduje většina zákazníků, jsou nabízeny přímo ve službě G Suite. Tarify G Suite Business a G Suite Enterprise nabízejí některé pokročilé bezpečnostní funkce, jako například správu pokročilých bezpečnostních klíčů a auditů Disku Google. Administrátoři služby G Suite mohou u všech tarifů služby plně ovládat aplikace a konfiguraci systému z jednoho hlavního panelu v administrátorské konzoli, a to bez ohledu na velikost organizace.
    Administrátoři mají okamžitý přístup k pokročilým nástrojům včetně ověřovacích funkcí, mezi něž patří například dvoufázové ověření a jednotné přihlášení (SSO). Dále zde mohou spravovat e-mailové bezpečnostní zásady, jako je vynucení zabezpečeného přenosu (TLS), IRM a ochrana před únikem informací (DLP). Všechny tyto nástroje mohou být nastaveny pomocí několika málo kliknutí.
    Pro zákazníky, kteří mají specifické potřeby nad rámec nabídky služby G Suite, jsme vytvořili tržiště partnerských služeb, které dále rozšiřují naše možnosti.

  • Na moji organizaci se vztahují požadavky EU na ochranu dat. Mohu službu G Suite používat?

    Ano. Google má v Evropě širokou zákaznickou základnu. Svým zákazníkům nabízí funkce a smluvní závazky navržené přímo tak, aby vyhovovaly požadavkům EU na ochranu dat a doporučením, která poskytuje pracovní skupina podle článku 29. Pro EU nabízí služba G Suite modelová smluvní ujednánídodatek o zpracování dat. Služba G Suite byla navíc označena za vyhovující cloudovým bezpečnostním zásadám vlády Spojeného království pro použití v kategorii „úřední (včetně úřední – citlivé)“.

Nastavení

  • Mohu do služby G Suite přesunout své staré e-maily, události v kalendáři a kontakty?

    Ano, svůj stávající e-mail, kontakty a údaje z kalendáře si můžete přesunout do služby G Suite. Data lze migrovat hromadně pro celý tým, nebo můžete jeho členy nechat, aby si svá data přesunuli sami. Služba G Suite zahrnuje nástroje pro migraci dat ze systémů Microsoft® Exchange, Outlook®, Office 365™, IBM® Notes® a dalších e-mailových systémů. Další informace o dostupných nástrojích pro migraci dat do služby G Suite najdete v článku o migraci dat organizace do služby G Suite.

  • Bude během přechodu docházet k výpadkům pošty?

    Ne, poštu budete odesílat i přijímat stejným způsobem jako doposud. Chcete-li používat Gmail se službou G Suite, musíte přesměrovat tok pošty vaší domény (záznamy MX) na poštovní servery Google. Je to podobné, jako když si na poště zaregistrujete novou adresu, aby vám na ni chodily dopisy. Jakmile se změna záznamů MX projeví (může to trvat až 72 hodin), budete moci e-maily odesílat nebo přijímat prostřednictvím vašeho účtu G Suite. Do té doby můžete používat svůj původní e-mailový systém.

  • Ovlivní přechod můj aktuální web? Můžete můj web hostovat?

    Ne, přechod nebude mít na váš web žádný vliv. Při nastavení služby G Suite není potřeba měnit aktuálního webového hostitele. Služba G Suite není webovým hostitelem, ale můžete si přečíst, jaké možnosti hostingu nabízí společnost Google prostřednictvím Google Cloud Platform.

  • Mohu se službou G Suite používat svoji vlastní doménu? Pokud žádnou doménu nemám, co mám dělat?

    Chcete-li používat službu G Suite, potřebujete doménu. Název domény je to, co se objevuje za „www.“ v adrese vašich webových stránek. Pokud již doménu máte, uveďte ji při registraci G Suite. (Požádáme vás o ověření jejího vlastnictví.) Pokud doménu nemáte nebo byste s G Suite chtěli používat jinou, můžete si ji zakoupit od společnosti Google (pokud je dostupná).

  • Může mé firmě službu G Suite nastavit někdo jiný?

    Ano, můžete využít služeb některého z partnerů G Suite. Tyto firmy, které mají bohaté zkušenosti v oboru informačních technologií, vám mohou pomoci se vším potřebným od zhodnocení přes přizpůsobení služby vašim potřebám a implementaci až po samotný přechod na G Suite. Zároveň vám mohou nabídnout školení, správu dat a další podporu. Pokud máte ohledně nastavení služby G Suite jakékoli otázky, můžete kontaktovat také podporu G Suite. Tým podpory je k dispozici nepřetržitě.
    Na stránce nastavení naleznete informace o nastavení, šablony pro komunikaci a zdroje pro implementaci a řízení změn.

Administrace

  • Je možné mobilní zařízení se službou G Suite spravovat?

    Ano, mobilní zařízení své organizace můžete spravovat bez nutnosti vlastního serveru pomocí administrátorské konzole Google. Správa mobilních zařízení (MDM) vám umožní na mobilních zařízeních ve vaší organizaci prosazovat zásady a provádět akce, jako je například vzdálené vymazání dat z mobilních zařízení uživatelů.

  • Mohu službu G Suite používat pro více domén?

    Pokud vaše organizace získá nový název domény nebo využívá více domén, můžete je všechny přiřadit ke svému účtu zcela zdarma. Uživatelé pak mohou mít různé identity v jednotlivých doménách, ale služby sdílet v rámci jedné organizace. Všechny domény můžete navíc spravovat z jedné administrátorské konzole. Doménu přidáte buď jako samostatnou doménu, nebo jako alias domény podle toho, jak ji hodláte používat.

  • Mohu administrátorská práva udělit i jiným uživatelům?

    Ano. Ať už je velikost vaší organizace jakákoli, doporučujeme rozdělit odpovědnost za správu uživatelů a služeb mezi několik důvěryhodných uživatelů. Administrátorská práva můžete uživateli udělit tak, že mu přidělíte jednu z dostupných administrátorských rolí. Přiřazením role uživateli udělíte přístup do administrátorské konzole. Uživatele můžete jmenovat superadministrátorem, který může v administrátorské konzoli provádět jakékoli úkony. Nebo mu můžete přidělit roli, která omezuje práva administrátora pouze na určité úkony. Takový administrátor pak může například pouze vytvářet skupiny, spravovat nastavení služeb nebo obnovovat uživatelská hesla.

  • Mohu uživatelům nastavit přístup pouze pro konkrétní funkce a služby?

    V počátečním nastavení je většina služeb zapnuta pro všechny uživatele. V administrátorské konzoli můžete služby, které svým uživatelům nechcete poskytnout, vypnout nebo si je přizpůsobit. Můžete zapnout stejné nastavení pro všechny, nebo u různých uživatelů uplatnit různé zásady. Službu Hangouts můžete například zapnout pouze pro tým podpory nebo nastavit, že veřejné Weby Google může sdílet výhradně marketingové oddělení.