Časté dotazy uživatelů služby G Suite

Máte nějakou otázku ohledně používání G Suite? Možná zde najdete odpověď.

Filtrovat podle kategorie

Správa

Nejčastější dotazy ke správě

Je správa služby G Suite ve firmě snadná?

Jakožto administrátor účtu G Suite můžete využívat nový způsob cloudové správy služeb, které jsou vašim uživatelům k dispozici. Můžete například snadno přidávat uživatele k vašemu účtu nebo aktivovat jejich poštu a služby. G Suite vám přináší také další nástroje pro správu a zabezpečení uživatelských dat, které vám doporučujeme využít.

Jak mohu přidávat a spravovat uživatele?

Aby lidé ve vaší organizaci mohli začít službu G Suite používat, musíte je přidat do svého účtu. Můžete to provést v administrátorské konzoli z libovolného počítače nebo mobilního zařízení. V jakémkoli prohlížeči přejděte na adresu admin.google.com a přihlaste se svým administrátorským jménem a heslem. Administrátorskou konzoli využijete také při správě služeb dostupných vašim uživatelům, hesel i dalších možností vašeho účtu.

Mohu administrátorská práva udělit i jiným uživatelům?

Ano. Ať už je velikost vaší organizace jakákoli, doporučujeme rozdělit odpovědnost za správu uživatelů a služeb mezi několik důvěryhodných uživatelů. Administrátorská práva můžete uživatelům udělit tak, že jim přidělíte jednu z administrátorských rolí, které jsou k dispozici. Přidělením takové role umožníte uživatelům přístup do vaší administrátorské konzole. Uživatele můžete jmenovat superadministrátorem, který může v administrátorské konzoli provádět jakékoli úkony. Nebo mu můžete přidělit roli, která omezuje práva administrátora pouze na určité úkony. Takový administrátor pak může například pouze vytvářet skupiny, spravovat nastavení služeb nebo obnovovat uživatelská hesla.

Mohu uživatelům nastavit přístup pouze pro konkrétní funkce a služby?

V počátečním nastavení je většina služeb zapnuta pro všechny uživatele. V administrátorské konzoli můžete vypnout služby, které uživatelé nemají mít možnost používat, nebo můžete nastavit, jak mají služby fungovat. Máte možnost buď používat zadaná nastavení pro všechny uživatele, nebo vytvořit vlastní zásady pro různé uživatele. Službu Hangouts můžete například zapnout pouze pro tým podpory. Nebo nastavit, že veřejné Weby Google může sdílet výhradně marketingové oddělení.

Mohu si nové funkce a služby nejprve vyzkoušet, než je dám k dispozici našim uživatelům?

Vy i vaši uživatelé získáváte nové funkce a aktualizace automaticky, není třeba aktualizovat nebo instalovat nějaký software. Nicméně v našem kalendáři nebo blogu připravovaných novinek můžete jednoduše sledovat, co nového se chystá. Pokud chcete nové funkce a služby otestovat, než je budou moci začít používat vaši uživatelé, nastavte si ve své administrátorské konzoli plánované sledování vydání. Pokud chcete, aby byly k dispozici, jakmile je Google pro zákazníky uvolní, zvolte možnost rychlého vydání.

Umožní mi služba G Suite spravovat mobilní zařízení?

Mobilní zařízení vaší organizace můžete pomocí administrátorské konzole spravovat, aniž byste museli mít vlastní server s řešením pro správu mobilních zařízení. Správa mobilních zařízení vám umožňuje na mobilních zařízeních ve vaší organizaci prosazovat zásady a provádět akce, jako je například vzdálené vymazání dat z mobilních zařízení uživatelů.

Mohu službu G Suite používat pro více domén?

Pokud vaše organizace získá nový název domény nebo využívá více domén, můžete je všechny přiřadit ke svému účtu zcela zdarma. Uživatelé pak mohou mít různé identity v jednotlivých doménách, ale služby sdílet v rámci jedné organizace. Domény pak můžete spravovat ze stejné administrátorské konzole. Doménu přidáte buď jako samostatnou doménu, nebo jako alias domény podle toho, jak ji hodláte používat.

Jak se uplatňují zásady na různé uživatele?

Jako administrátor účtu Google Cloud můžete určit, které služby a funkce jsou dostupné různým uživatelům ve vaší organizaci. Službu Google Talk můžete například zapnout pouze pro tým podpory. Nebo nastavit, že veřejné Weby Google může sdílet výhradně marketingové oddělení. K uplatnění zásad na uživatele použijete administrátorskou konzoli Google, která umožňuje uživatele seskupit do organizačních jednotek. Pak zapnete služby a nastavíte oprávnění pro uživatele v jednotlivých jednotkách.

Zpět na začátek

Nejčastější dotazy ke správě

Je správa služby G Suite ve firmě snadná?

Jakožto administrátor účtu G Suite můžete využívat nový způsob cloudové správy služeb, které jsou vašim uživatelům k dispozici. Můžete například snadno přidávat uživatele k vašemu účtu nebo aktivovat jejich poštu a služby. G Suite vám přináší také další nástroje pro správu a zabezpečení uživatelských dat, které vám doporučujeme využít.

Jak mohu přidávat a spravovat uživatele?

Aby lidé ve vaší organizaci mohli začít službu G Suite používat, musíte je přidat do svého účtu. Můžete to provést v administrátorské konzoli z libovolného počítače nebo mobilního zařízení. V jakémkoli prohlížeči přejděte na adresu admin.google.com a přihlaste se svým administrátorským jménem a heslem. Administrátorskou konzoli využijete také při správě služeb dostupných vašim uživatelům, hesel i dalších možností vašeho účtu.

Mohu administrátorská práva udělit i jiným uživatelům?

Ano. Ať už je velikost vaší organizace jakákoli, doporučujeme rozdělit odpovědnost za správu uživatelů a služeb mezi několik důvěryhodných uživatelů. Administrátorská práva můžete uživatelům udělit tak, že jim přidělíte jednu z administrátorských rolí, které jsou k dispozici. Přidělením takové role umožníte uživatelům přístup do vaší administrátorské konzole. Uživatele můžete jmenovat superadministrátorem, který může v administrátorské konzoli provádět jakékoli úkony. Nebo mu můžete přidělit roli, která omezuje práva administrátora pouze na určité úkony. Takový administrátor pak může například pouze vytvářet skupiny, spravovat nastavení služeb nebo obnovovat uživatelská hesla.

Mohu uživatelům nastavit přístup pouze pro konkrétní funkce a služby?

V počátečním nastavení je většina služeb zapnuta pro všechny uživatele. V administrátorské konzoli můžete vypnout služby, které uživatelé nemají mít možnost používat, nebo můžete nastavit, jak mají služby fungovat. Máte možnost buď používat zadaná nastavení pro všechny uživatele, nebo vytvořit vlastní zásady pro různé uživatele. Službu Hangouts můžete například zapnout pouze pro tým podpory. Nebo nastavit, že veřejné Weby Google může sdílet výhradně marketingové oddělení.

Mohu si nové funkce a služby nejprve vyzkoušet, než je dám k dispozici našim uživatelům?

Vy i vaši uživatelé získáváte nové funkce a aktualizace automaticky, není třeba aktualizovat nebo instalovat nějaký software. Nicméně v našem kalendáři nebo blogu připravovaných novinek můžete jednoduše sledovat, co nového se chystá. Pokud chcete nové funkce a služby otestovat, než je budou moci začít používat vaši uživatelé, nastavte si ve své administrátorské konzoli plánované sledování vydání. Pokud chcete, aby byly k dispozici, jakmile je Google pro zákazníky uvolní, zvolte možnost rychlého vydání.

Umožní mi služba G Suite spravovat mobilní zařízení?

Mobilní zařízení vaší organizace můžete pomocí administrátorské konzole spravovat, aniž byste museli mít vlastní server s řešením pro správu mobilních zařízení. Správa mobilních zařízení vám umožňuje na mobilních zařízeních ve vaší organizaci prosazovat zásady a provádět akce, jako je například vzdálené vymazání dat z mobilních zařízení uživatelů.

Mohu službu G Suite používat pro více domén?

Pokud vaše organizace získá nový název domény nebo využívá více domén, můžete je všechny přiřadit ke svému účtu zcela zdarma. Uživatelé pak mohou mít různé identity v jednotlivých doménách, ale služby sdílet v rámci jedné organizace. Domény pak můžete spravovat ze stejné administrátorské konzole. Doménu přidáte buď jako samostatnou doménu, nebo jako alias domény podle toho, jak ji hodláte používat.

Jak se uplatňují zásady na různé uživatele?

Jako administrátor účtu Google Cloud můžete určit, které služby a funkce jsou dostupné různým uživatelům ve vaší organizaci. Službu Google Talk můžete například zapnout pouze pro tým podpory. Nebo nastavit, že veřejné Weby Google může sdílet výhradně marketingové oddělení. K uplatnění zásad na uživatele použijete administrátorskou konzoli Google, která umožňuje uživatele seskupit do organizačních jednotek. Pak zapnete služby a nastavíte oprávnění pro uživatele v jednotlivých jednotkách.

Chcete vědět něco dalšího?

Kontaktujte prodejní tým